연세대학교 미래생활관

모바일 메뉴 열기
 
전체메뉴
모바일 메뉴 닫기
 

커뮤니티 Community

공지사항(입·퇴사) Apply Notice

제목
[한/E/中] 2025학년도 2학기 생활관 퇴사 안내 / 2025 Fall Dormitory Move-Out Notice/2025年秋季学期宿舍退宿通知
작성일
2025.12.02
작성자
미래생활관
게시글 내용

<2025학년도 2학기 생활관 퇴사 안내>


1. 대상자: 생활관 입사생 전원

 ※ 계절학기(24박) 신청자: 퇴사 처리 후 12. 28.(일) 13:00 이후에 다시 입사

 ※ 장기입사(62박) 신청자: 퇴사 처리 후 12. 20.(토) 18:00 이후에 다시 입사


2. 퇴사기한: 2025. 12. 20.(토) 낮 11:00까지


3. 퇴사 안내

 가. 퇴사 절차

 방 청소 및 짐 정리 ▶ 연세포털-입/퇴사처리 메뉴를 통해 "퇴사 처리" ▶ 각 학사 안내실 방문 ▶ ① 카드키 반납, ② 퇴사 서명 ▶ 퇴사 완료



“퇴사 처리” 

1) 방법: 연세포털 로그인 > 기숙사 > "입/퇴사 처리" 메뉴

2) 내용: 퇴사일 작성, 생활관 시설물 및 비품 불량․파손 여부 체크

※ 퇴사 처리 기한 이후 카드키 및 방 시설(비품) 파손이 발견될 경우 수수료가 부과될 수 있습니다.

※ 퇴사점검표 비품/시설물 점검 리스트: 냉장고 청소/파손 여부, 방비, 건조대, 의자, 책상, 책꽂이, 침대, 옷장, 변기솔, 방청소, 샤워헤드 복구 여부*, 기타(화장실청소 등)


* 개인용 샤워헤드 사용 시 퇴실 시에는 기존 샤워헤드로 복구



카드키 반납

퇴사시 안내실에 카드키를 반납하지 않을 경우, 증명 발급이 제한*됩니다.


*증명 발급 제한: 성적 증명서 등 각종 학교 발행 증명서 발급이 제한됨



 

 나. 퇴사 후 특별 점검 사항

   1) 위 퇴사기한 이후 방에 남아있는 짐은 버린 것으로 간주하여 폐기 처리

   2) 방 및 화장실 청소 불량 시 벌점 부여

   3) 주류 반입 및 실내 흡연의 증거가 명백한 경우 (예: 빈 술병, 담배냄새 밴 방, 담배꽁초 발견 등) 벌점 부여 및 다음 학기 입사 제한


 다. 외부인 출입

   1) 대상: 짐을 옮기기 위해 외부인(친구, 선후배, 부모님 등)의 도움을 받아야할 경우 정해진 시간에 가능

   2) 허용 기간

     12월 18일(목) / 19일(금): 10:00 ~ 20:00

     12월 20일(토): 9:00 ~ 11:00

     * 시험이 끝나지 않은 사생들이 있을 수 있으므로, 불편을 주지 않도록 필히 주의 바랍니다.


라. 주의사항: 카드키를 비롯하여 생활관에서 지급한 모든 물품은 각 안내실에 본인이 직접 반납·확인하고, 퇴사하시기 바랍니다. (분실, 파손 시 직접 수수료 납부)



4. 짐 보관 안내

 가. 계절학기 입사예정자: 2. 20.(토) ~ 12. 28.(일)까지 청연1, 청연2학사 세미나실에 짐 보관 가능

   자세한 사항은 관련 공지사항을 꼭 확인하시기 바랍니다.

   [2025-겨울학기 짐 보관 안내] https://wjdorm.yonsei.ac.kr/wjdorm/board/notice.do?mode=view&articleNo=72200&article.offset=0&articleLimit=10


5. 기타 문의사항

 가. 이메일: dormi123@yonsei.ac.kr (정규학기), mjdorm@yonsei.ac.kr (방학 중)

 나. 생활관 홈페이지: https://wjdorm.yonsei.ac.kr - 상담게시판 Q&A

 다. 전화: 033)760-5300 (평일 09:00~17:00, 점심시간 12:00~13:00는 제외)



2025 Fall Dormitory Move-Out Notice



1. Eligible Students: All current dormitory residents

 ※ Students applying for the summer session (24 nights): Must move out and re-enter after 13:00 on December 28 (Sun).
 ※ Students applying for long-term stay (62 nights): Must move out and re-enter after 8:00 on December 20 (Sat).


2. Move-Out Deadline: 11:00 AM on December 20, 2025 (Sat).


3. Move-Out Instructions

A. Procedure
Clean your room and organize belongings ▶ Log in to Yonsei Portal → “Check-in/Check-out[퇴사처리]” menu → Complete "Move-Out Processing" ▶ Visit the dorm office ▶ Return key card + Sign move-out form ▶ Move-out complete


“Check-in/Check-out[퇴사처리]” Details

  1. How to: Yonsei Portal → Dormitory → “Check-in/Check-out”
  2. Required info: Enter move-out date, check for any facility damage or missing items

※ If any key card or room item damage is found after the deadline, a fee will be charged.
※ Move-out checklist includes: Refrigerator (clean/damage), mosquito net, drying rack, chair, desk, bookshelf, bed, wardrobe, toilet brush, room cleanliness, showerhead restoration*, etc.

  •   * If a personal showerhead was used, please reinstall the original before leaving.


Key Card Return
If the key card is not returned at the dorm office, certificate issuance will be restricted

  • Restricted documents: Transcripts, enrollment certificates, etc.


B. Post-Move-Out Inspection

  1.  1) Items left in rooms after the deadline will be discarded
  2.  2) Penalty points will be issued for poor room or bathroom cleaning
  3.  3) Evidence of alcohol or smoking indoors (e.g., empty bottles, cigarette smell, cigarette butts) will result in penalty points and restriction from dorm entry next semester


C. External Helpers

  1.  1) External helpers (friends, seniors, parents) may assist with moving items only during designated times
  2.  2) Allowed entry times:
  •    December 18 (Thu) / December 19 (Fri): 10:00–20:00
  •    December 20 (Sat): 9:00–11:00
      ※ Be mindful that some residents may still be taking exams.

D. Caution: All items provided by the dormitory (including the key card) must be returned in person to the dorm office. Any loss or damage will incur a fee.


4. Storage Guide

A. Winter session residents: You may store your luggage in the seminar rooms of Cheongyeon 1 & 2 Halls from Dec. 20 (Sat) to Dec. 28 (Sun).
※ Items not collected within the period will be discarded immediately, and no extension is allowed.
※ Please check the related notice for details.

https://wjdorm.yonsei.ac.kr/wjdorm/board/notice.do?mode=view&articleNo=72200&article.offset=0&articleLimit=10


5. Inquiries

A. Email:

  Regular semester: dormi123@yonsei.ac.kr

B. Dormitory website: https://wjdorm.yonsei.ac.kr → Q&A board

C. Phone: +82-33-760-5300 (Weekdays 09:00–17:00, lunch break 12:00–13:00)


<2025年春季学期宿舍退宿通知>


1. 对象:所有宿舍在住学生

 ※ 申请暑期学期(24晚)者:办理退宿后,可于 12月28日(星期日)13:00以后 再次入住。
 ※ 申请长期入住(62晚)者:办理退宿后,可于 12月20日(星期六)18:00以后 再次入住。


2. 退宿截止时间:2025年12月20日(星期六)上午11:00前


3. 退宿指南

A. 退宿流程
打扫房间并整理行李 ▶ 登录延世门户 → “入住/退宿处理”菜单 → 完成“退宿处理[퇴사처리]” ▶ 前往各学舍值班室 ▶ 交还门卡 + 签署退宿表 ▶ 完成退宿


“退宿处理[퇴사처리]”内容
 1)操作方法:延世门户 → 宿舍 → “入住/退宿处理”
 2)内容:填写退宿日期、确认设施及家具是否损坏

  ※ 若在退宿截止后发现卡或设备损坏,将收取相关费用
  ※ 检查项目包括:冰箱清洁/损坏、蚊帐、晾衣架、椅子、书桌、书架、床、衣柜、马桶刷、房间清洁、淋浴喷头恢复*、其他(如浴室清洁)

  • * 使用个人淋浴喷头者,请在退宿前恢复原状


门卡返还
若未在退宿时归还门卡,将限制开具学校证明

  • 包括成绩单、在学证明等



B. 退宿后特别检查事项
 1)退宿截止后遗留的物品将视为废弃物并处理
 2)房间或浴室清洁不彻底将被扣分
 3)若发现明确饮酒或吸烟痕迹(如空酒瓶、烟味、烟蒂等),将被扣分并限制下学期入住


C. 外部人员协助搬运规定
 1)如需朋友、学长姐或父母等协助搬运行李,仅可在规定时间内出入宿舍
 2)允许时间:

  •   12月18日(周四)/ 12月19日(周五):10:00–20:00
  •   12月20日(周六):9:00–11:00
       ※ 考虑部分学生尚未考试,请勿打扰他人

D. 注意事项
包括门卡在内的所有宿舍物品,需本人亲自到值班室归还并确认。如有遗失或损坏,将由本人承担费用。


4. 行李寄存指南

A. 冬季学期入住学生: 可在 12月20日(周六)至12月28日(周日) 将行李寄存在青渊1、青渊2宿舍研讨室。
※ 逾期未领取的行李将立即丢弃,且不能延长寄存时间。
※ 详情请查看相关公告。

https://wjdorm.yonsei.ac.kr/wjdorm/board/notice.do?mode=view&articleNo=72200&article.offset=0&articleLimit=10


5. 咨询方式

A. 电子邮箱:

B. 宿舍官网:https://wjdorm.yonsei.ac.kr → Q&A 咨询栏

C. 电话:033-760-5300(工作日09:00–17:00,中午12:00–13:00休息)